Przejdź na kolejny poziom jako rezydent wycieczek! Nasz kompleksowy kurs przygotuje Cię do pracy jako rezydent na całym świecie. Dzięki indywidualnemu podejściu, praktycznym zajęciom i analizie sytuacji problemowych, nabierzesz pewności siebie i umiejętności niezbędnych w tej roli. Zdobądź certyfikat rezydenta i otwórz drzwi do ekscytującej kariery!
1. Praca rezydenta – jak zacząć – krok po kroku
- Jak wygląda proces rekrutacji rezydentów biur podróży (najczęściej wymagane dokumenty aplikacyjne, przebieg rozmowy kwalifikacyjnej i przykładowe pytania, najczęściej popełniane błędy – na co zwracają uwagę rekruterzy),
- jakie umiejętności i kompetencje są pożądane w pracy rezydenta?
- Jak będą wyglądać Twoje warunki pracy,
- Jak przygotować się do wyjazdu,
- Słownik branżowy – jak odnaleźć się w tych wszystkich skrótach branży turystycznej?
2. Serwis lotniskowy przylotowy i wylotowy
- Jakie dokumenty i materiały są niezbędne przy przyjęciu grupy i pożegnaniu grupy,
- jak organizować transfery lotniskowe,
- Jakie sytuacje zdarzają się na lotnisku przy przyjęciu grupy i jak się wówczas zachować (zaginiony bagaż, zniszczony bagaż, overbooking, brak klienta na liście przylotowej),
- Jakie informacje należy przekazać klientom na lotnisku (komunikat w autokarze, koperty powitalne i ich zawartość),
- Jak wygląda transfer grupy do hoteli z lub bez udziału rezydenta,
- Jak wygląda procedura odprawy (check-in, bagaż, odprawa bezpieczeństwa, gate),
- świadczenia należne pasażerom i pomoc rezydenta w przypadku opóźnienia samolotu,
3. Serwis hotelowy
- Jak przygotować hotele na przyjęcie turystów? (listy zakwaterowania, zamówienie posiłków, tablice informacyjne, informatory biura podróży),
- Jak zakwaterować grupę? (typy pokoi, prośby/życzenia),
- Jak postąpić w przypadku zgłaszanych usterek a jak w przypadku złożenia przez klientów reklamacji? (procedura reklamacyjna, schemat postępowania),
- jak współpracować z hotelarzami?,
- jak postąpić w przypadku overbookingu?
4. Spotkanie informacyjne
- Jak wygląda spotkanie informacyjne? (grafik, struktura),
- Jak występować publicznie? (autoprezentacja, mowa ciała, poprawność językowa, radzenie sobie ze stresem),
- jak dobrze zaprezentować ofertę wycieczek fakultatywnych?,
- Jak dostosować spotkanie informacyjne do grupy klientów?
5. Trudne sytuacje i zdarzenia losowe
- Jak wygląda organizacja pomocy lekarskiej? (rodzaje ubezpieczeń, schemat postępowania),
- Jak skorzystać z pomocy konsularnej? (pobyt w szpitalu lub śmierć człowieka, zagubienie dokumentów, kradzież gotówki),
- sytuacje wyjątkowe: klęska żywiołowa, upadek biura podróży
6. Kulisy pracy rezydenta
- Co jest na liście rezydenckiej „must have”,
- Zarządzanie czasem – najważniejsze narzędzie pracy,
- Życie rezydenta po godzinach pracy 🙂