Dla wielu osób praca w turystyce jest marzeniem życia – kojarzy się z wolnością, podróżowaniem, pięknymi widokami, uśmiechniętymi ludźmi i czymś całkowicie odwrotnym do siedzenia za biurkiem. Czy każdy się jednak do tej pracy nadaje?
Jeśli czasem zastanawiasz się, co zrobić, aby pracować w turystyce, przemyśl, jakie cechy przydają się w tych zawodach.
Samodzielność
W pracy jako rezydent, pilot wycieczek czy animator niezbędna jest samodzielność. W czasie pracy spotkasz mnóstwo sytuacji, na które nie ma opisanych procedur i tylko od Twojej inicjatywy zależy, jak one się skończą. Jeśli na co dzień wolisz, kiedy dostajesz od szefa jasne instrukcje, będzie Ci trudno.
Odpowiedzialność
Praca na destynacji to nie praca w biurze, Twój szef nie siedzi w pokoju obok. Jeśli w ogóle mieszka na tej samej wyspie, co Ty, to już w ogóle komfort. Kiedy nikt nie patrzy Ci na ręce, łatwo o rozproszenie, stracenie celu, rozleniwienie się. To od Twojej odpowiedzialności będzie zależało, czy wszystkie zadania wykonasz na czas i maksymalnie dobrze.
Nastawienie na klienta
To klient jest punktem centralnym. To dla niego i przez niego zajmujemy się tym, czym się zajmujemy. Pilot wycieczek, rezydent czy animator powinien o tym pamiętać w każdej sytuacji. Kiedy klienci narzekają, kiedy czegoś potrzebują, nawet wtedy, kiedy coś im nie pasuje. Zadowolenie klienta z wyjazdu wakacyjnego to cel naszej pracy.
Elastyczność
Oczywiście nie chodzi o to, aby umieć zrobić szpagat, ale aby dostosowywać się do zmieniających się okoliczności. Jeśli MUSISZ mieć zaplanowany dzień co do godziny czy minuty, jeśli chcesz być przygotowana/przygotowany na każdą ewentualność i nie znosisz, kiedy coś lub ktoś wymusza zmianę planu, będzie Ci bardzo trudno czerpać przyjemność z pracy w turystyce. Liczba czynników mających wpływ na Twój dzień, plan wycieczki, godziny lotów, przyjazd autobusu czy humor klientów jest nieograniczona.
Odporność na stres
Z powyższych powodów bardzo ważna jest umiejętność radzenia sobie ze stresem. Dużo czasu zajmuje złapanie dystansu i niebranie do siebie całej złości klientów, kiedy coś nie idzie po ich myśli.
Jak oceniasz swoje predyspozycje do pracy w turystyce?
Komentarze Facebook