O potrzebie zmian w Akademii rozmawialiśmy już od kilku miesięcy. Jej rolą dotychczas była wyłącznie organizacja szkoleń dla Pilotów, Rezydentów i Animatorów, a czuliśmy, że Akademia powinna stać się jednostką o dużo szerszym zasięgu działań. Na przestrzeni ostatnich lat kadra Akademii angażowała się w różne projekty, przynosiła najbardziej rozmaite pomysły i wreszcie nadszedł czas, aby je wprowadzić w życie.

O zmianach opowiedzą dwie osoby, które najbardziej wpływają na funkcjonowanie Akademii – wiceprezes Rainbow – Tomasz Czapla – oraz jej Dyrektor – Filip Szmidt, który w maju przejął zarządzanie jednostką.

Wróćmy do pytania: „Co nowego w Akademii?”

T.C. Akademia przestaje wyłącznie organizować szkolenia. Zgromadzeni w niej specjaliści i tak na co dzień organizują rekrutacje pracowników, szkolenia wewnętrzne, kontrolują pracę rezydentów, pilotów i animatorów – należy więc oficjalnie przypisać jej takie kompetencje, aby wszystkie działania uporządkować i „zalegalizować”. Dodatkowo w Akademii realizowane będą projekty społeczne związane z edukacją zawodową na kierunkach turystycznych – myślę tu o naszych Klasach Partnerskich i lepszej niż dotychczas współpracy z uczelniami wyższymi. 

F.S. Działalność Akademii opierać się będzie o kilka podstawowych filarów. Nadal najważniejsze jest dla nas organizowanie doskonałych szkoleń dla personelu destynacyjnego. Mamy na to świetny pomysł, znamy się na tym, dyplom z logo Akademii wiele znaczy na rynku pracodawców. Nasi absolwenci są dobrze przygotowani do pracy – zarówno u nas, jak i u każdego innego touroperatora. Drugą ważną sferą działania będzie rekrutowanie pracowników destynacyjnych. Pod szyldem Akademii odbywać się będzie zatrudnianie i szkolenie wewnętrzne nowych pracowników. Trzecią – szkolenia uzupełniające dla osób, które już z nami współpracują – do tej pory zajmował się tym Dział Pilotażu i Transportu dla rezydentów i pilotów, a trenerzy animatorów – dla animatorów. Chcemy te działania połączyć dla podniesienia ich jakości. Z tą sferą wiąże się też wprowadzenie czytelnych „ścieżek kariery”, aby każdy rozwijał swój potencjał, a nie zatrzymywał się na szkoleniu podstawowym. Czwarta sfera działania Akademii to dbanie o jakość pracy pracowników na destynacjach. Celem wielu osób będzie wspieranie pracowników w czasie wykonywania przez nich zadań. Warto uzmysłowić sobie, że w tym sezonie pracuje dla nas w różnych krajach blisko 750 osób! Piąta sfera to ta wspomniana przez Prezesa – projekty społeczne, których celem jest wspieranie edukacji zawodowej już na poziomie szkół średnich. Aby umożliwić sobie to zadanie, postaraliśmy się, aby Akademia, jako jednostka Rainbow, została wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych. 

Poznaj nasze Klasy Partnerskie.

Co te zmiany znaczą dla kursantów i pracowników?

T.C. Nowe określenie zadań Akademii oznacza usprawnienie działań przez nią podejmowanych. Jasno wydzielono zakres obowiązków tej jednostki. Dajemy wyraźny sygnał naszym pracownikom, czego mogą oczekiwać od Akademii i do kogo się zgłaszać z konkretnymi sprawami – to poprawia komunikację i ułatwia im pracę. 

F.S. Kursanci i pracownicy mogą tylko zyskać. Już od maja działa nasz profil na Instagramie, który w ciekawy sposób pokazuje pracę personelu na destynacjach, wprowadziliśmy tam serię grafik „Rezydent radzi”, „Pilot radzi” i „Animator radzi”, na których w lekki sposób przypominamy o ważnych kwestiach związanych z tymi zawodami – cieszą się dużą popularnością i coraz większa liczba osób daje nam pozytywne informacje zwrotne. Przemyśleliśmy działanie naszego profilu na Facebooku, naszego głównego obecnie kanału informacyjnego. Jest prowadzony sprawniej, pojawia się na nim więcej treści związanych z naszą branżą, polecamy dobre książki, dyskutujemy – tworzymy ciekawą społeczność, a nie tylko tablicę informacyjną z terminami szkoleń. Trwają prace nad stroną internetową – budujemy ją całkiem od nowa, więc zmiana nastąpi w ciągu najbliższych kilku – kilkunastu tygodni. Będzie nowoczesna, intuicyjna, przyjazna i atrakcyjna. Kursanci, uczestnicy rekrutacji i nasi pracownicy łatwo znajdą na niej wszystkie informacje. Kolejna zmiana to nowa, bardziej rozbudowana wersja newslettera – przekazujemy w nim informacje z kilku działów. Chodzi nam o to, aby newsletter dostarczał ciekawych wiadomości różnym odbiorcom, nie tyko potencjalnym kursantom. Do subskrybcji zapraszamy również pilotów, rezydentów i animatorów – znajdą tam z pewnością porcję wiadomości dla siebie. 

No i pracownicy – szalenie dla nas ważna ogromna grupa ludzi. To oni dbają o to, aby nasi Klienci byli zadowoleni ze swoich wakacji, zatem to my powinniśmy zadbać o nich. Dać im dobrze skrojone, w większości bezpłatne, szkolenia uzupełniające, dać pole rozwoju, odpowiednio wynagradzać i doceniać ich pracę różnymi sposobami. Mamy ambicję być najlepszym pracodawcą, a na taką opinię pracuje się nie tylko oferując wysokie wynagrodzenie, ale też zapewniając wsparcie, czytelne zasady pracy, przyjazną atmosferę w zespole, stabilne ale elastyczne zatrudnienie i odpowiednio motywując. 

Czy to oznacza, że w działania Akademii zaangażowanych będzie więcej ludzi i czy dostępne będą jakieś nowe szkolenia?

F.S. Siłą Akademii jest to, że proponuje szkolenia tylko dla trzech grup odbiorców – pilotów, rezydentów i animatorów. Specjalizujemy się w szkoleniu, rekrutowaniu i organizowaniu warunków do pracy przedstawicielom tych zawodów, więc na tym się skupimy. Chcemy być wiarygodni w tym, co robimy. Myślimy o nowych propozycjach szkoleń, ale ściśle związanych z tym, czym się zajmujemy – być może będą to warsztaty doszkalające, takie „studia podyplomowe” dla tych, którzy już pracują w zawodzie, a chcą wiedzieć więcej.

Zaprosiliśmy do grona trenerów kilka nowych osób – zgodzili się na kilka miesięcy zrezygnować z pracy na destynacjach i poprowadzić dla nas szkolenia. Każdy, kto weźmie udział w spotkaniach przez nich prowadzonych, zyska wiedzę i umiejętności praktyczne, będzie mógł się zmierzyć z prawdziwymi sytuacjami, dowie się, jak na co dzień wygląda praca pilotów, rezydentów czy animatorów.

Zostańcie z nami! To dopiero początek!

Komentarze Facebook

Strona korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką Prywatności.