Rezydencie!
Czy wiesz, że jeśli podczas przejazdu z lotniska do hotelu (oczywiście pod warunkiem, że lot nie był opóźniony 6h, albo klienci nie przylecieli o 2:00 w nocy) przekażesz informacje w atrakcyjny sposób, zwiększysz swoją sprzedaż?

 

Jak to zrobić? Co mówić w trakcie transferu z lotniska? Jak sprawić, żeby obudzić w klientach chęć zwiedzania i odkrywania Twojego kierunku? Przeczytaj poniższe wskazówki

 

Porządek

Jeśli już wyjeżdżasz z lotniska i wiesz, że masz kilka minut na snucie opowieści zacznij od… początku. Od nazwy lotniska i usytuowania w świecie np. „Szanowni Państwo, opuszczamy teraz lotnisko im. Matki Teresy z Kalkuty w Tiranie. Opuszczamy największe miasto a zarazem stolicę Albanii i kierujemy się na południe. Albania to kraj znajdujący się …. graniczy z ….”

Informacje podstawowe

Nie zapomnij o klientach, którzy lubią liczby. Jeśli jesteś w stanie, to zapamiętaj kilka z nich. Opowiedz o powierzchni kraju, koniecznie porównaj ją do wielkości jednego z województw w Polsce. „Turcja jest krajem o długości i szerokości, powierzchni , co można porównać do ….” . I cudownie byłoby, gdybyś klienci z Katowic dostali  porównanie do województwa śląskiego, pokochają Cię od razu.

Coś znanego

Odnieś się do stereotypów i wiedzy powszechnej. Zapewne wiesz, jak postrzegana jest Twoja destynacja w Polsce. Historia i sposób prezentowania jej w mediach wpływa na obraz każdego kierunku. I tak: Najbardziej leniwym narodem są Czarnogórcy, niespieszący się Grecy nadużywali dotacji z UE, natomiast nieprzyzwoicie uzależnienie od kawy charakteryzuje Włochów. Odnieś się do tego. Jak? „Szanowni Państwo, kawa to narodowy napój Włochów, piją ją w postaci espresso rano, w południe i wieczorem. Dla nas, turystów, korzystne jest to, że ta kawa jest naprawdę smaczna i panuje niepisana zasada, że jej cena nie jest wyższa niż 2 euro”

Must know

Nie zapomnij o ”must know”. Są kwestie, które rzucają się w oczy. Tak, to te pytania, które najczęściej zadają Ci klienci. Te pytania, które pod koniec sezonu powodują, że masz ochotę krzyczeć. To również to, co rzuciło się Tobie w oczy, kiedy przyjechałeś/aś pierwszy raz na swój kierunek. Na przykład często zadawane pytanie w Grecji: „Co to za drzewo, które wygląda jak odwrócona choinka?”
Koniecznie odpowiedź wpleć w informacje przekazywane podczas transferu. „Te drzewa, na które zapewne Państwo zwrócili uwagę, to araukaria, drzewa, które pełnią funkcje ozdobne, a w okresie Świąt przemieniane są w drzewka bożonarodzeniowe”. Oczywiście nie odpowiadaj na WSZYSTKIE pytania, wystarczy że wybierzesz jedno, a dzięki udzieleniu tej informacji stworzysz w głowie klienta obraz osoby kompetentnej.

Tajemnica

Skarby destynacji. Boom! Są! Wycieczki fakultatywne, Twoja sprzedaż! Byłoby cudownie opowiedzieć o tym, co mogą zwiedzić klienci. Jednak nie używaj słowa „wycieczki lokalne” czy „wycieczki fakultatywne”. Stworzona przez nas oferta obejmuje zwiedzanie miejsc, które są największymi atrakcjami danego kierunku i o tym właśnie opowiedz – jako o atrakcjach, a nie jako o wycieczkach.

Nie opowiadaj ani programu, ani ceny. Nawiązuj do różnych atrakcji, żeby zainteresować innych słuchaczy.

Reaguj na to, co się dzieje za oknem

Jadą pod prąd? Nagle wyłania się morze? Koniecznie o tym powiedz!

Codzienne życie

Klientów interesuje, ile kosztuje woda mineralna, kawa a także… litr benzyny. Podaj te ceny, przelicz na złotówki i porównaj do cen w kraju.

Pewniaki

Jest kilka zdań, które pomagają sprzedawać. Jakie to zdania? Odwołaj się do tego, że niektórzy z Twoich gości tylko raz jadą w dane miejsce na świecie. „Dla tych z Państwa, którzy zwiedzają świat, chcą zobaczyć jak najwięcej i co roku jadą w inne miejsca na wakacje miejscem koniecznym odwiedzenia jest…”. I tu wybierz, konsekwentnie, to miejsce, które  jest wyjątkowe oraz jest wizytówką Twojego kierunku.

 

Zadbaj o płynność wypowiedzi, opowiadaj o rzeczach, które naprawdę Cię interesują. Jeśli jesteś fanem piłki nożnej wspomnij o lokalnej odnoszącej sukcesy drużynie. A jeśli jesteś smakoszem, opowiedz o daniu, którego „grzechem byłoby nie spróbować będąc w…”. Dodaj swoją pasję do podróży w pracę, a zwróci ci się z nawiązką.

 

autorka: Dorota Nowak – Szymczyk, właścicielka Wellbrand – szkolenia szyte na miarę

Komentarze Facebook

Strona korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką Prywatności.