Kiedy pracujesz na destynacji kilka miesięcy w roku, a przez pozostały czas wykonujesz zupełnie inne zadania, łatwo zapominasz o ciągłym doskonaleniu w umiejętnościach animacyjnych, pilockich czy rezydenckich. Szybko nabierasz przekonania, że udany sezon nauczył Cię wszystkiego, czego możesz się nauczyć, i że uczestnictwo w dodatkowych formach szkoleniowych nie jest Ci potrzebne.

Na zawsze wspaniali

Niestety – zmartwimy Cię. To, że posiadasz certyfikat kursu, nie oznacza, że wciąż pracujesz dobrze. Z biegiem lat nabywamy „skrzywień” wynikających z warunków panujących na danej destynacji i powielamy ten styl pracy na innych kierunkach.

W czasie szkolenia nauczyłam się prowadzić zajęcia z elementami fitnessu, jednak nie lubiłam ich, nie czułam się w nich pewnie. Na szczęście trafiłam do hotelu, w którym fitness prowadziła zatrudniona instruktorka i animatorzy nie musieli. Odetchnęłam z ulgą. Jednak w kolejnym roku trafiłam do innego hotelu, gdzie takiej instruktorki nie było. Menager hotelu nie mówił, że zależy mu na takich zajęciach, więc ich nie prowadziłam – szkolenie było półtora roku wcześniej, nie pamiętałam, jak się to robi” opowiadała nam niedawno Ania, jedna z uczestniczek rekrutacji.

Trening komunikatów w autokarze Animatorów Rainbow

To zdarza się nie tylko animatorom. „Pracowałem jako rezydent na jednej z bardzo popularnych wysp greckich, w ramach pracy prowadziłem sprzedaż wycieczek lokalnych. Kupowało je mnóstwo ludzi, miałem bardzo dobre wyniki sprzedaży bez wysiłku. Kiedy biuro zaproponowało mi udział w szkoleniu uzupełniającym ze sprzedaży przed kolejnym sezonem, zrezygnowałem z niego, bo byłem przekonany, że świetnie mi idzie prezentowanie wycieczek. Byłem bardzo zdziwiony więc, kiedy w kolejnym sezonie z trudnością sprzedawałem kilka wycieczek co tydzień, nie byłem w stanie zainteresować turystów atrakcjami. Żałowałem, że nie wziąłem udziału w szkoleniu„.

Takie są fakty

W ciągu ostatnich kilku tygodni prowadzimy rekrutacje animatorów, pilotów i rezydentów, w pierwszych ich etapach oglądamy CV kandydatów. Ku naszemu zdziwieniu mnóstwo aplikujących nie skorzystało z żadnej formy dokształcenia w swoim zawodzie w ciągu ostatnich lat! Czy są aż tak przekonani o doskonałości swoich kompetencji?

Jakie szkolenia możesz zatem rozważyć?

REZYDENCI:

  • sytuacje trudne w pracy z klientem,
  • trening komunikacji, trening asertywności, trening relaksacji,
  • warsztaty sprzedażowe,
  • kurs słownictwa branżowego z danego języka,
  • kursy językowe,
  • kursy kulturoznawcze (religie świata, zwyczaje i obrzędy danej kultury itp.),

 

PILOCI:

  • wszystkie „rezydenckie”,
  • study tour,
  • warsztaty poprawnego mówienia, dykcyjne,
  • trening szybkiego czytania i zapamiętywania,

 

ANIMATORZY:

  • warsztaty kreacji balonowych, malowania twarzy, tańców, pedagogiki zabawy, zabaw z chustą czy tunelem animacyjnym,
  • kurs fitnessu, aqua aerobicu, stretchingu, yogi,
  • kurs teatralny, pracy scenicznej, mówienia do mikrofonu,
  • kursy kulturoznawcze (religie świata, zwyczaje i obrzędy danej kultury itp.),
  • kursy językowe,
  • itp.

Pracowników w branży turystycznej mamy coraz więcej na rynku pracy. Zlikwidowanie licencji pilotów, obecność kursów e-learningowych, które pozwalają zostać „pilotem” w weekend powodują, że konkurencja jest spora. Tylko inwestycja w siebie i ciągły rozwój mogą pomóc tym, którzy traktują pracę na destynacji jako swoje podstawowe zajęcie.

Trzymamy kciuki!

PS. Jeśli po przeczytaniu tekstu chcesz wziąć udział w jakimś kursie, cicho podpowiadamy – english4tourismstudy_tour_Praga_Budapeszt_Wiedeń

Komentarze Facebook

Strona korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką Prywatności.